התואר הראשון שלי
מתמטיקה ומדעי המחשב, אוניברסיטת תל אביב.
מדוע בחרתי דווקא בו?
תמיד אהבתי מתמטיקה, אך כשהגיע הזמן לבחור מקצוע ללימודים, התלבטתי בין מתמטיקה לפסיכולוגיה.
אני לא זוכרת מה גרם לי לסיים את ההתלבטות עם ההחלטה ללמוד מתמטיקה.
כשזו התקבלה, ניגשתי לפקולטה למתמטיקה, ושם המליצה לי המזכירה, ללמוד בנוסף גם מדעי המחשב.
היא אמרה שתמיד אוכל להתחרט. כפי שההיסטוריה שלי מראה, לא התחרטתי מעולם.
התואר השלישי שלי
למדתי מדעי המחשב באוניברסיטת פרינסטון.
תחום המחקר שלי היה גרפיקה ממוחשבת.
כשהייתי בפרינסטון ניגשתי לשוחח עם פרופסורים שונים. האדם, שלימים הפך המנחה שלי לדוקטורט, הציע לי נושא שנראה לי מרתק.
מהו תחום המחקר המרכזי שלי כיום? מה מרתק בו?
אני עוסקת בגרפיקה ממוחשבת ובראייה ממוחשבת.
אני מתכננת שיטות (אלגוריתמים) בהן מחשבים ייצגו, ישנו ויבינו מידע ויזואלי – משימות אשר המוח האנושי עושה "בטבעיות".
למשל, נחפש שיטות, בהן מחשב ימצא בקלות, מהו הדבר המעניין ביותר בתמונה, מה יש בה, כיצד נשנה אותה כרצוננו וכו'.
לאלגוריתמים אלו ישנם שימושים רבים בעולם הסרטים, ברפואה, בביולוגיה ועוד.
אבל לאחרונה, אני עוסקת דווקא בשימושים שלהם בארכאולוגיה.
מדוע בחרתי לעסוק במחקר?
מחקר הוא כנראה המקצוע הטוב ביותר בעולם.
הוא בנוי על יצירתיות, הוא לעולם אינו דורך במקום והוא דורש לימוד תמידי.
הוא מאפשר עבודה עם אנשים נפלאים וחכמים, הן בעבודת צוות והן לבד, וכמובן, הוא מעניק משמעות.
תוצאת מחקר ספציפית שאני גאה בה?
בשנים האחרונות התחלתי פרוייקט, אשר קראנו לו "past forward" ושמטרתו להפגיש את עולם הארכאולוגיה עם עולם הטכנולוגיה.
מצאנו כי הרבה פעולות, הנעשות בצורה ידנית לחלוטין בארכאולוגיה, הן בעצם בעיות מרתקות ביותר בראייה ממוחשבת.
למשל, היום כאשר מוצאים חפץ עתיק, יושב צייר ארכאולוגי ומצייר אותו למטרות תיעוד.
פיתחנו שיטה אוטומטית היכולה להחליף את הצייר – היא מציירת את החפץ במידה דומה של חן, ויחד עם זאת בצורה מדוייקת יותר.
דוגמה נוספת היא בנייה של חפץ שבור מחלקיו (רפאות).
אנחנו מתכננים שיטה אוטומטית המסוגלת לעשות זאת, בדומה לפתרון פאזל.
החזון שלנו הוא שיום אחד המחשב יוכל להחליף את האדם בכל העבודות הסיזיפיות הנעשות בארכאולוגיה. אז יוכל הארכאולוג להתמקד בשאלות החשובות, עליהן הוא מעוניין לענות.
קצת על המשפחה שלי
יש לי שלושה ילדים – שניים מהם נולדו במהלך הדוקטורט בפרינסטון.
הבכור שבהם כבר סטודנט להנדסה בעצמו.
מהו המסר שלי לבנות המתלבטות אם ללמוד מקצוע הנדסי/מדעי?
בדרך ישנן הרבה החלטות שצריך לקבל.
כמו ב"דלתות מסתובבות", אנחנו בוחרים באחת ולא יודעים לאן האחרות היו מובילות אותנו. לכן, כדאי לבחור את זו שנראה לנו שתוביל אותנו הכי רחוק – היא המאתגרת ביותר.
לא לפחד מטעויות ולא לפחד מכישלונות, כי הרי בטוח שנטעה ובטוח שניכשל. וזה בסדר. החוכמה היא לקבל את הכישלונות, ללמוד מהם ולהמשיך הלאה. את תגלי שהאתגרים הופכים את הדרך עצמה ליפה ומעניקים לך משמעות.