למי מיועד?

לחברי וחברות הסגל בטכניון

מתי?

10.01.2023

12:30

איפה?

מרכז המבקרים ע״ש דיויד וג׳נט פולק, הטכניון

על האירוע

ביום שלישי, ה-10.01.2023, התארחה בטכניון פרופ׳ לורי ויינגרט מאוניברסיטת Carnegie Mellon. פרופ׳ ויינגרט הינה חוקרת בעלת שם, מומחית להתנהגות ארגונית וראשת המרכז למנהיגות. פרופ׳ ויינגרט העבירה הרצאה מרתקת, בפני קהל של עשרות חברי וחברות סגל אקדמי ומנהלי ובמעמד נשיא הטכניון, פרופ׳ אורי סיון.
הרצאתה עסקה בתופעה אותה היא מכנה Dead-End Work, או non-promotable tasks, כלומר משימות שביצוען מקדם את הארגון, אך אינו תורם לקידומו/ה של מבצע/ת המטלה. על פי התזה של פרופ׳ ויינגרט, יש הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים בהקשר זה. היא הביאה בהרצאתה נתונים המראים שנשים מתבקשות, מסכימות, ואפילו מתנדבות מרצונן לבצע במסגרת עבודתן מטלות שאינן כרוכות בהכרה או תגמול, וזאת בשיעור גבוה מזה של עמיתיהן הגברים. משימות אלה מטילות עליהן עומס יתר שעלול לפגוע בקידומן המקצועי. בהמשך הרצאתה הציעה פרופ׳ ויינגרט דרכים בהן ניתן לצמצם את התופעה של Dead-End Work גם מנקודת המבט של העובד/ת וגם ברמת הארגון כולו. התובנות הללו פורסמו לאחרונה בספר שהיא שותפה לכתיבתו ונקרא The NO Club, Putting a stop to women’s dead-end work.
פרופ׳ ויינגרט הוזמנה לטכניון כחלק מהפעילות לקידום שוויון מגדרי בטכניון ע״י פרופ׳ עדי זלצברג, סגנית הנשיא לגיוון והכללה ופרופ׳ אמריטה ענת רפאלי מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות.
תודה רבה פרופ׳ ויינגרט!

התרשמו כאן מאלבום התמונות מהאירוע