"אם מדע מעניין אותך, בחרי לעסוק ולהתפתח בתחום שאת אוהבת. האמיני בעצמך וסמכי על עצמך שאת מספיק חכמה ומסוגלת להצליח בדרך הנכונה לך".

לימודים:
מדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה בבן גוריון.

איך הגעתי ללמוד את התואר הראשון שלי?
מאז שאני זוכרת את עצמי התעניינתי באנשים ורציתי להבין דינמיקות חברתיות. בצבא שירתי כקצינה ביחד עם פסיכולוגים ארגוניים וכך התוודעתי למקצוע. החלטתי שאני רוצה ללמוד פסיכולוגיה ארגונית. בתואר הראשון בפסיכולוגיה התאהבתי בתחום ובמחקר.

תואר שלישי 
פסיכולוגיה ארגונית בטכניון. חקרתי את המאפיינים האישיים, מאפייני צוות ותרבות ארגונית התורמים לביצועי חדשנות, איכות ויעילות.

כיצד בחרתי בנושא המחקר שלי?
התעניינתי בהשפעה של תרבות על תהליכי תפיסה וקבלת החלטות. פרופ' מרים ארז איתה עבדתי, עניינה אותי בנושא מחקר קשור שהיה המשך לעבודה שלה ושל פרופ' איתן נוה. המחקר הראשון שלי בהנחייתם עסק באיזון בין חדשנות, איכות ויעילות וכלל מאפייני תרבות ארגונית ומאפיינים אישיים של עובדים. בהמשך הדרך חקרנו גם את ההשפעה של הרכב הצוות על חדשנותו. לאחרי שהפכתי לחוקרת עצמאית מצאתי את עצמי חוזרת לחקור את אותם נושאים שהתענייתי בהם בתחילת הדרך, ופרסמתי כמה עבודות, הבוחנות כיצד תרבות מעצבת את התפיסות שלנו ואת היכולת שלנו לאזן בין מטרות מנוגדות בעבודה. בסוף הכל התחבר.

מהו התחום המרכזי בו עוסק המחקר שלי כיום ומה מרתק בו?
כיום אני חוקרת גורמים התורמים ליצירתיות ולמידה של אינדיבידואלים וצוותים בארגונים. במחקר שיטתי במעבדה ובשדה אני בוחנת מגוון גורמים אישיים, מוטיבציוניים ורגשיים, כמו גם את השפעת התרבות על יצירתיות, חדשנות ולמידה של פרטים וצוותים. המחקר שלי מזהה דרכים, באמצעותן ניתן לשפר חשיבה יצירתית ואת ההשפעה של הסביבה החברתית, הטכנולוגית והארגונית על היכולת שלנו לחדש וללמוד.

מדוע בחרתי לעסוק במחקר?
העיסוק במחקר מעניק לי משמעות. הוא מאפשר לי לעסוק במה שאני אוהבת, ליצור, לגלות וללמוד. הוא מאפשר לי לעבוד לבד ובצוות, בשעות גמישות ועם מגוון של אנשים מדהימים בכל העולם.

האם ישנה תוצאת מחקר אחת, שאני גאה בה במיוחד?
אני גאה במיוחד במחקר על חשיבה פרדוקסלית ויצירתיות, היות והוא מבטא את החיפוש שלי אחר שילוב של עומק תיאורטי עם פשטות אמפירית. בחינה של רעיונות מורכבים ועמוקים בצורה פשוטה יחסית שמדברת להרבה אנשים. בסדרה של עבודות בנושא, אני מראה שהיכולת והנטייה שלנו לקבל פרדוקסים, ניגודים וסתירות (כגון מטרות ודרישות מנוגדות בעבודה, רעיונות ופתרונות סותרים ודעות הפוכות שלכאורה לא ניתן ליישב), תורמת לחשיבה יצירתית ומשפרת ביצועים ושביעות רצון בעבודה. פיתחתי כלי מחקר לבחינה של חשיבה פרדוקסלית, אני מראה שיש הבדלים בין אישיים בנטייה הזו ושניתן לשפרה במגוון דרכים. העבודה הזו פתחה לי הרבה דלתות בעולם, ואפשרה לי לעבוד עם אנשים חכמים שלמדתי מהם המון.

יש הרבה דברים שתרמו לקריירה שלי. האנשים שפגשתי ועבדתי איתם, המקומות שהייתי בהם וההחלטות שקיבלתי. אחת ההחלטות החשובות שקיבלתי בקריירה שלי, הייתה לנסוע לפוסט-דוקטורט. למרות שמעולם לא גרתי בחו"ל לפני כן וחששתי לנסוע, הערך שקיבלתי מהתקופה הזו לא יסולא בפז. שהיתי 3 שנים באוניברסיטת קרנגי מלון כפוסט-דוקטורנטית וזכיתי להכיר תרבות אחרת, לעבוד עם אנשים מדהימים ולחוות חוויה מעצבת ומגדלת. למדתי המון בתקופה הזו על האקדמיה, על עצמי ועל המשפחה שלי, וגיבשתי את הזהות שלי כחוקרת. מבחינתי זו אחת התקופות החשובות והיפות בחיי.

קצת יותר אישי
אני נשואה לירון, אותו הכרתי בטכניון ואמא לליאור בת 8 ואורון בן 5 וחצי.

אני נוהגת לצייר, לרקוד, לקרוא ולעסוק בספורט. אני מבלה עם חברים ומשפחה ומשתדלת לתרום לקהילה בה אני חיה. .

מהו המסר שלי לבנות המתלבטות אם ללמוד מקצוע הנדסי/מדעי?
אם מדע מעניין אותך, בחרי לעסוק ולהתפתח בתחום שאת אוהבת. האמיני בעצמך וסמכי על עצמך שאת מספיק חכמה ומסוגלת להצליח בדרך הנכונה לך. מצאי לך חברות וחברים טובים שיתמכו בך בדרך, אל תוותרי על תחביבים שישמרו אותך מאוזנת, ודעי שאפשר לשלב בין משפחה לקריירה.

יש לכן שאלות אלי?