"נשים יקרות, אם היקום לא מוותר על החלומות שלכן, אין כל סיבה שאתן כן"

הכל התחיל מפיצוץ סופרנובה וקולו של מנוע מטוס F-16I! הכירו את אוולין מועדי, סטודנטית לתואר ראשון לאווירונאוטיקה וחלל בשילוב עם פיזיקה.

בגיל 8 כשהחלטתי שאני מספיק גדולה בשביל לקרוא באנציקלופדיה של גדולים, נדהמתי למראה תמונה כה צבעונית של פיצוץ אדיר בחלל ולא יכולתי שלא לקרוא אינספור פעמים את אשר היה כתוב בצד למרות שלא הבנתי חצי מהמלים המדעיות. וממש בקלות הזאת הפיזיקה הצליחה לשבות את לבי!

לאחר כמה שנים של לימודי מדעי המחשב, עבודה בסטארטאפים (שחלק מהזמן היתה בארה"ב), הבנתי שמחלומות גדולים אי אפשר לברוח.

ביוני 2017, זה בא לי בחלום בזמן שינה בנוסחה מאוד פשוטה: פיזיקה + מטוסים = טכניון. למחרת מבירור מול המרכז רישום החלה דרכי בטכניון בפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל תוך כדי התאמת קורסים מהפקולטה לפיזיקה על מנת שאוכל להתקדם בעתיד לתארים מתקדמים בפיזיקה ולהגיע למחלקת המחקר באסטרופיזיקה.

מיד לאחר השנה הראשונה התקבלתי כעוזרת מחקר במעבדתו של פרופ‘ רון מאיר בפקולטה להנדסת חשמל בפרויקט משותף עם אלביט מערכות. מטרת המחקר היא לבחון מדדים פיוזולוגים שונים בזמן פעילות קוגניטיבית ע"י יצירת עומס עבודה במטלה המדמה טיסה. במחקר אנו משתמשים בתוכנה שפותחה ע“י נאס“א וכבר התחלנו להריץ ניסויים על נבדקים.

בתור נכדה לסבתא חלוצה – אחת משתי הנשים הדרוזיות הראשונות בעדה שהפכו למורות באופן רשמי דרך משרד החינוך, אני ללא ספק מרגישה שהטכניון הוא בהחלט המסגרת שתעניק לי את כל הכלים שאני צריכה על מנת להפוך גם כן לחלוצה בתחומי.

כיום אני חברה פעילה בעמותת חיל האוויר ומשתתפת כמעט בכל הכנסים השונים (הכנס השנתי ע"ש אילן רמון, חלל ותעופה, ביטחון לאומי וכו') שנערכים בבית חיל האוויר בהרצליה.

בזמני החופשי תמצאו אותי עושה קרוספיט או משגעת את אמא שלי עם הסברים על חורים שחורים וחורי תולעת!