"ככלל אני מאמינה שצריך ללמוד מה שמעניין אותך. לא לפחד מאתגרים וכשלונות ולא לפחד להגיע למקומות חדשים".

לימודים:
תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, הטכניון.

איך הגעתי ללמוד את התואר הראשון שלי?
המקצוע נשמע לי מעניין. חבר של הוריי היה מהנדס תעשייה וניהול שעסק ב"הבראת" חברות בקשיים, וזה נשמע לי גם מעניין וגם חשוב.

תואר שלישי 
חקר ביצועים – הנדסת מערכות שירות, הטכניון.

נושא המחקר: Queues in Hospitals: Queueing Networks with ReEntering Customers in the QED Regime
(QED = Quality- and Efficiency-Driven)

כיצד בחרתי בנושא המחקר שלי?
נושא מערכות שירות עניין אותי עוד מתקופת התואר הראשון. לקראת ההחלטה על דוקטורט התייעצתי עם פרופ' אבישי מנדלבאום על האפשרות להמשיך ללימודי דוקטורט. נושא המחקר היה הצעה שלו.

מהו התחום המרכזי בו עוסק המחקר שלי כיום ומה מרתק בו?
אני עוסקת במחקר רב-תחומי של מערכות שירות, שמטרתו להבין את הדינמיקה של מערכות שירות, וכיצד ההיבטים הפסיכולוגיים והתפעוליים משפיעים אחד על השני. אני מפתחת מודלים לניתוח מערכות שירות, על מנת לבצע אופטימיזציה של מערכות אלה ולאזן בין רמת השירות ליעילות. בעיני, מה שמרתק הוא השילוב בין הגורם האנושי לתפעולי. האופן שבו אנו יכולים, לדוגמה, להשפיע על סבלנות של אנשים לעמידה בתור או על הרגשות שלהם, על ידי החלטות שלכאורה אינן קשורות, כמו כמות עובדים, מדיניות תור או מידע שניתן ללקוחות. אני אוהבת את השילוב בין כלים מתמטיים מתקדמים (כמו מודלי נוזלים ודיפוזיה), המאפשרים ניתוח שבסופו של דבר נותן למהנדסים כלים מאוד פשוטים ויציבים לשימוש בשטח. 

מדוע בחרתי לעסוק במחקר?
אני חושבת שתחום המחקר שלי נוגע לחיים של כולנו, כיוון שכולנו צורכים שירותים: שירותי בריאות, שירותי בנקאות, שירותים סלולריים ועוד. לכולנו ברור מתי השירות שקיבלנו טוב או לא, אך למעט אנשים ברור, מה צריך לעשות כדי להפוך שירות לשירות טוב. אני אוהבת את הקשר עם התעשייה ולראות שהמודלים שאני מפתחת אכן משנים את האופן שבו חברות חושבות על מה שהן עושות.
עוד דבר שאני מאוד אוהבת במחקר, זו העובדה, שהוא מאפשר לי לעסוק בבעיות שמעניינות אותי. ויש כל כך הרבה. 🙂

האם ישנה תוצאת מחקר אחת, שאני גאה בה במיוחד?
במחקר שביצענו על שימוש במידע כדי לקצר זמני המתנה בחדרי מיון, הראינו שניתן לקצר משמעותית זמני המתנה, על ידי מסירת מידע למבקרים פוטנציאלים על זמני המתנה צפויים. התברר לנו שהמידע שרוב בתי החולים בארצות הברית מוסרים כיום, הוא מטעה ומזיק יותר מאשר עוזר. כתוצאה מהמחקר הזה הצלחנו לשכנע את משרד הבריאות הישראלי להקים מערכת שתמסור מידע על זמני המתנה למטופלים שתושק בשנה הקרובה, ובתקווה תגרום לקיצור משמעותי בזמני המתנה לחדרי מיון ברחבי הארץ.

בין התואר הראשון לשני עבדתי כ-7 שנים בתעשייה. אחד השינויים המהותיים שעשיתי היה לחזור ללימודים. היה קשה לחזור לכיתה אחרי כל כך הרבה שנים, אך אני לא מצטערת לרגע.

קצת יותר אישי
אני נשואה לדר' אלעד יום-טוב, חוקר במעבדות המחקר של מיקרוסופט. יש לי שלושה בנים.
אוהבת טיולים, קריאה, אומנות.

מהו המסר שלי לבנות המתלבטות אם ללמוד מקצוע הנדסי/מדעי?
ככלל אני מאמינה שצריך ללמוד מה שמעניין אותך. לא לפחד מאתגרים וכשלונות ולא לפחד להגיע למקומות חדשים.

יש לכן שאלות אלי?