"השילוב בין בית וקריירה יכול להיות מאתגר, אבל הוא בהחלט אפשרי ומאוד משתלם לטווח ארוך".

לימודים:
תואר ראשון בהנדסה כימית בטכניון.

איך הגעתי ללמוד את התואר הראשון שלי?
רציתי ללמוד סמסטר אחד ולעבור להנדסת חשמל. בתום הסמסטר עמדתי בתנאי המעבר, אך התאהבתי בהנדסה הכימית והחלטתי להשאר.

תואר שלישי 
בתחום ננו-מבנה של פולימרים, בפקולטה להנדסה כימית, הטכניון.

כיצד הגעתי לבחירת נושא המחקר שלי?
מאחר ולמדתי תואר שני בפקולטה, הכרתי את מגוון תחומי המחקר ותחום זה עניין אותי במיוחד.

מהו התחום המרכזי בו עוסק המחקר שלי כיום ומה מרתק בו?
תחום המחקר שלי הוא פולימרים לשימושים ביו-רפואיים. מושך אותי המגוון העצום של חומרים, אשר ניתן להיעזר בהם לפתרון בעיות אמיתיות הנוגעות לבריאות האדם, והתכונות המרתקות שלהם, שעדיין מפתיעות אותי בכל פעם מחדש, גם לאחר שנים רבות בתחום.

מדוע בחרתי לעסוק במחקר?
זו לא הייתה החלטה מודעת ארוכת טווח. נשארתי לתואר שני בעקבות פנייה של אבי מרמור שהנחה אותי במחקר הגמר בתואר הראשון. לאחר התואר הראשון עבדתי כמה שנים בתעשייה, וחזרתי לתואר שלישי, כי ראיתי שזו הדרך להתקדם. במהלך התואר השלישי התגבשה בי ההבנה, שמאוד מעניין אותי לעסוק במחקר. זהו תחום דינמי, המשתנה כל הזמן, עם הרבה אתגרים מחשבתיים.

האם ישנה תוצאת מחקר אחת, שאני גאה בה במיוחד?
לפני שנים רבות חקרנו את מנגנון ההדבקה של אצות, על מנת ללמוד מה מאפשר להן להידבק בסביבה רטובה תחת עומס כבד של כוחות המופעלים על ידי גלי הים. במהלך מחקר זה פיתחנו חומרים המסוגלים לביצועים דומים, אך ניתנים להכנה במעבדה או במפעל. על בסיס טכנולוגיה זו נרשמו פטנטים והוקמה חברת הזנק בשם סילאנטיס, המפתחת דבקים ליישומים רפואיים. החברה כבר סיימה ניסוי קליני מוצלח במניעת דימומים לאחר ניתוחים בכלי דם, ובקרוב תצא לניסוי קליני גדול למניעת סיבוכים לאחר ניתוחי מעיים.

קצת יותר אישי
אני נשואה בפעם השנייה לבני. יחד אנחנו דואגים לחמישה ילדים מוצלחים (שלושה שלו ושניים שלי), שכולם כבר בוגרים: אמיר, נטע, נופר, רותם וסיגל. הרכש האחרון שבו אנו גאים מאוד הוא הנכדה שלנו ענבר.

אנחנו מאוד אוהבים לטייל, גם בארץ וגם בחו"ל. אוהבים לארח משפחה וחברים, לבשל ולהתנסות בלימוד הכנת סוגים שונים של מאכלים אקזוטיים, החל באוכל הודי ודים סאם, וכלה בהכנת יין וליקרים.

מהו המסר שלי לבנות המתלבטות אם ללמוד מקצוע הנדסי/מדעי?
השילוב בין בית וקריירה יכול להיות מאתגר, אבל הוא בהחלט אפשרי ומאוד משתלם לטווח ארוך. אני מאמינה שכל אדם חייב להיות מסוגל לתמוך בעצמו מבחינה כלכלית, בלי להיות סמוך על שולחנו של אחר. באקלים הכלכלי הישראלי, לימודי הנדסה פותחים דלתות רבות ומאפשרים להגיע לחיים מקצועיים מספקים שיכולת פרנסה בצידם.

יש לכן שאלות אלי?