״האמיני בעצמך וביכולות שלך והכי חשוב, לא לוותר!״

פקולטה: מדעי הנתונים וההחלטות

תואר ראשון: מסלול הנדסת מידע

מהו תחום המחקר המרכזי שבו את עוסקת כרגע?
לקראת סיום התואר הראשון התחלתי לעבוד בחברה למערכות מידע. המשכתי לעבוד שם כחמש שנים כמנהלת פרויקט וראש צוות, אך התגעגעתי ללימודים. נרשמתי לתואר שני ולאחר מכן לדוקטורט. כיום, אני חוקרת מערכות דינמיות, סטוכסטיות מורכבות כדוגמת מערכות בריאות, במטרה להפוך אותן להיות יעילות יותר. חלק גדול מהעבודה שלי מבוסס על שיתופי פעולה עם רופאים ומנהלים במערכות בריאות. שיתופי פעולה כאלה הם מרתקים בעיני משום שהם מאפשרים לנו להמתקד בבעיות הבוערות ביותר בשטח.
בסיום הדוקטורט נסעתי לפוסט-דוקטורט של שנתיים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, וחזרתי לתפקיד של חברת סגל בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון.

מהם הדברים החשובים לך ביותר בבחירת מסלול קריירה (מנקודת מבטך כיום)?
הדבר המרכזי שחשוב לי הוא שיהיה עניין אינטלקטואלי ואתגר. אנחנו מבלים כל כך הרבה זמן מחיינו בעבודה, שחשוב שנאהב את מה שאנחנו עושים ונתרגש ממנו.

האם יש נקודה אחת בחיים עד כה שעשתה עבורך שינוי משמעותי?
ההחלטה, אחרי חמש שנים בתעשייה עם ילדים והתחייבויות לוותר על מקום עבודה קבוע עם תנאים טובים ולחזור לספסל הלימודים, לא הייתה פשוטה. ובכל זאת, החלטתי ש"זה עכשיו או לעולם לא". אני מאוד שמחה על הבחירה הזו כי מבחינתי לשילוב בין אתגר אינטלקטואלי וחופש אקדמי לבחור לעסוק באיזה תחום שמעניין אותך אין מחיר.

האם היו קשיים בדרך? איך התגברת עליהם?
כשהעליתי את נושא הנסיעה לפוסט, בעלי היה לקראת קידום משמעותי בעבודה והתנגד בתוקף לעזוב הכל ולנסוע. לצידו גם הילדים שכבר היו בגיל בית ספר התנגדו לעזוב הכל ולהתחיל מהתחלה. היה מאוד קל באותם רגעים להתייאש ולוותר, אבל פשוט לא הייתי מסוגלת לעשות זאת. במשך כמעט שנה התעקשתי, שכנעתי והסברתי ולבסוף, הם הסכימו.
מאוחר יותר הם הודו לי שהתעקשתי משום שזו הייתה חוויה משפחתית מדהימה.