״למדי את מה שמרגש אותך! עצם הלימוד יעזור לך למצוא את הדרך״

פקולטה: רפואה

תואר ראשון: למדתי תואר ראשון בפקולטה לביולוגיה בטכניון והמשכתי שם לדוקטורט במסלול ישיר.
את השתלמות הפוסט-דוקטורט עשיתי ביוסטון טקסס ב Baylor College of Medicine

איך הגעת ללמוד מקצוע זה?
הגעתי ללימודי ביולוגיה מתוך אהבה גדולה לטבע ובעלי חיים. במהלך הלימודים נחשפתי לתחומים שונים של ביולוגיה מולקולרית והתאהבתי גם בהם.

מהו תחום המחקר המרכזי שבו את עוסקת כרגע?
תחום המחקר שאני עוסקת בו הוא גנטיקה התפתחותית – תחום שעוסק בדרך שבה המידע הגנטי שטמון בדנ״א של כל אורגניזם שולט בתהליכים של יצירת תאים ורקמות במהלך ההתפתחות העוברית ובמהלך חיי הפרט הבוגר.

מהם הדברים החשובים לך ביותר בבחירת מסלול קריירה (מנקודת מבטך כיום)?
הדבר המרכזי שחשוב לי הוא שיהיה עניין אינטלקטואלי ואתגר. אנחנו מבלים כל כך הרבה זמן מחיינו בעבודה, שחשוב שנאהב את מה שאנחנו עושים ונתרגש ממנו.

האם את מקדמת פעילויות בטכניון או בפקולטה שלך?
ביוני 2022 נכנסתי לתפקידי כסגנית נשיא לגיוון והכללה בטכניון ומאז אני עסוקה בפעילויות שונות שמטרתן להעשיר את המגוון האנושי בקמפוס ולקדם ייצוג מגדרי הולם בקרב הסגל והסטודנטים, מבלי להתפשר על איכות ותוך הקפדה על אמות מידה שוויוניות.

איך מחליטים מה ללמוד?
לא הייתה לי שום התלבטות מה ללמוד, תמיד ידעתי שאני רוצה ללמוד ביולוגיה. לא חשבתי בשעתו לאיזה עתיד מקצועי זה יוביל אותי וממה אתפרנס בעתיד. ככל שהתקדמתי בלימודים הדברים הלכו והתבהרו והתחלתי לראות באקדמיה מקום שמתאים לי להשתלב בו. אז מהניסיון האישי שלי אני יכולה לומר – תלמדי את התחום שמעניין ומרגש אותך, וגם אם המסלול אליו יובילו אותך הלימודים לא ברור מלכתחילה, עצם הלימוד יעזור לך למצוא את הדרך.

ספרי לנו עלייך קצת מעבר
אני ילידת חיפה, נשואה ואם לשניים. יש לי שני תחביבים/עיסוקים שתופסים מקום מאוד חשוב בחיי – האחד הוא ציור והשני טיבוע ציפורים.

מסר חשוב
תזכרו שאין לנשים שום מגבלות חוץ ממסורת, הרגלים ודעות קדומות של הסביבה. לימודים אקדמיים בתחומי מדע והנדסה יפתחו עבורכן אפשרויות לקריירה מעניינת מספקת ומתגמלת, באקדמיה או בתעשייה.