"גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד"

בדומה לרוב הנשים בטכניון, המסלול שלי ללימודי הנדסה גם היה צפוי מראש. בתיכון הרחבתי פיזיקה ומחשבים, שירתתי ב-8200 ולאחר הצבא עבדתי בסטרטאפ.

מה שלא היה מובהק, לפחות עבורי, זו הבחירה בטכניון וספציפית בפקולטה להנדסת חשמל. הספק נעלם ביום הפתוח שנערך בטכניון לפני מספר שנים. במהלך הצגה של העשייה במעבדת גרפיקה ממוחשבת ומולטימדיה (CGM), הציג מהנדס המעבדה קטע קצר מתוך הסרט ׳פלונטר׳ וסיפר כיצד אחד מחברי הסגל הבכירים סייע במשך חצי שנה לאולפני דיסני כדי ליצור את האנימציה המושלמת. באותו הרגע התאהבתי.

השנתיים הראשונות היו לא קלות בכלל והרגשתי שבין כל מקצועות הבסיס התיאורטיים אני מאבדת את עצמי והצורך העז בעשייה יומיומית, מלבד הלמידה, רק גבר. בשנה השלישית התמזל מזלי וזכיתי לנהל יחד עם ציון בדש את תוכנית היזמות של הטכניון, BizTEC שנחשבת לאחת מתוכניות היזמות הטכנולוגיות המובילות הארץ. בשנה הזו נוכחתי לגלות כיצד ניתן לשלב בין הלימודים האקדמיים והכלים שנקנים לנו כאן, לבין התשוקה הגדולה ביותר שלי – יזמות. ראיתי גם כיצד משקיעים ומנטורים מביעים עניין מיוחד ביזמים ויזמיות בעלי תארים מתקדמים, בטח ובטח שהן מהטכניון, כ-40% מהסטרטאפים באותו מחזור הובלו על ידי סטודנטיות מהטכניון. כל זה הניע אותי ללכת ליותר ויותר האקתונים יחד עם חבריי ללימודים (ולנצח) ולעסוק בפרוייקטים אפליקטיביים בתחומי ראייה ממוחשבת ועיבוד אותות.

פרויקט א׳ נעשה יחד עם השותף המדהים, נדב אליהו, ובמהלכו פיתחנו יכולת להפריד את האובייקט המרכזי בצילום וידיאו מהרקע שלו עד לרמת השערה הבודדת (התמקדנו בצילום Portrait) ולשתול אותו על כל רקע וידיאו אחר לבחירתנו וכל זה באופן אוטומטית וללא התערבות של המשתמש. יש לכך מגוון שימושים בעריכת וידיאו ובאפליקציות כגון YouTube ואינסטגרם. הפרויקט נעשה במעבדת CGM ובכך למעשה זכיתי לסגור מעגל.

הפרויקט זכה מקום ראשון בתחרות הפרוייקטים השנתית של הפקולטה ע״ש יהורז כשר.