"אם את יודעת שמעניינת אותך טכנולוגיה, לכי על זה. מה שיפה בתחומים הללו של הנדסה, זה שאחרי התואר פתוחות בפנייך המון אפשרויות".

איך הגעתי ללמוד הנדסת חשמל?
התעניינתי מאוד בפיסיקה, אבל רציתי גם מקצוע פרקטי-טכנולוגי, ולכן בחרתי בשילוב. 🙂

מה הביא אותי לטכניון? 
העובדה שזה המוסד הכי טוב להנדסה בארץ. אז אם אני יכולה לבחור בהכי טוב, למה להסתפק בפחות?

לאן המשכתי משם ומהו נושא המחקר שלי?
אני סטודנטית לתואר שני בהנדסת חשמל בתחום של ננו-אלקטרוניקה ומתעסקת בהתקנים, המבוססים על חומרים דו-מימדיים וצינוריות פחמן.

איפה אני רואה את עצמי בעוד חמש שנים?
עובדת בחברה טכנולוגית כלשהי, בשאיפה בתחום הקשור לפיתוח רפואי או לרכבים אוטונומיים, כי אלה שני התחומים שהכי מדברים אלי היום. מקווה שבעוד 5 שנים כבר יהיו לי ילדים. 🙂

מהו הטיפ שלי בבחירת מסלול קריירה מנקודת מבטי כיום?
לשאוף שיהיה מעניין, שסביבת העבודה תהיה כייפית עם אנשים טובים ושהתנאים יהיו נוחים, הן מבחינת השכר והן מבחינת האפשרות לשלב בין קריירה וחיי משפחה.

האם עסקתי במחקר או בפרוייקט מעניין במסגרת הלימודים?
בהחלט. במסגרת התואר הראשון (למעשה שני תארים ראשונים) עשיתי שלושה פרוייקטים בתחומים מאוד שונים זה מזה, מתוך מחשבה שכדאי לנצל את התואר כדי לטעום מכמה שיותר תחומים, ואני חושבת שזה הדבר הנכון לעשות.
הפרוייקט הראשון היה במסגרת התואר בפיסיקה, בו פיתחתי שיטה למדידת צפיפות מטען משטחית על חומרים מוליכים, באופן מקומי באמצעות מיקרוסקופ אטומי (AFM). זו הייתה הפעם הראשונה שהייתי צריכה להשתמש בסל הכלים התיאורטיים שקיבלתי, על מנת לעשות משהו משלי מ-א' עד ת'.

בפרוייקט השני, בהנדסת חשמל, התנסיתי בפרוייקט מחקרי בתחום של רשתות נוירונים, תחום שמאוד בתנופה היום בתעשייה.
המטרה הייתה לנסות להבין מה קורה ברשת ולהשוות בין שיטות אימון שונות.
קיבלנו (השותף שלי לפרוייקט ואני) תוצאות מאוד יפות ואפילו קיבלנו "ציון לשבח" בתחרות הפרוייקטים המצטיינים השנתית בפקולטה, וכתוצאה מכך גם התנסינו בבניית פוסטר ובהצגת הפרוייקט בפני קהלים שונים במספר הזדמנויות.

הפרוייקט השלישי, גם הוא בהנדסת חשמל, היה פרוייקט יותר "הנדסי", ובו השתמשנו במודל לרכיב חשמלי חדש (ממריסטור) בכדי לבנות מעגל שמטרתו אבטחה לחומרה נגד פעולות האזנה או חיקוי. זו הייתה הזדמנות ללמוד על הרכיב החדש, הצפוי להיכנס בעתיד הלא רחוק לתעשייה. התנסות בתחומים מחקריים כאלה, תיתן לי יתרון בעתיד, כשטכנולוגיות חדשות ייכנסו לשוק. במהלך התואר הראשון גם עבדתי כעוזרת מחקר במעבדת מחקר בפקולטה בתחום הננואלקטרוניקה (אותה מעבדה בה המשכתי לתואר שני).
במסגרת העבודה במעבדה, יצא לי להיות שותפה לפרוייקט מעניין שהתפרסם בעיתון היוקרתי Nature Communications, כאשר מצאנו שיטה המאפשרת ייצור קל של התקנים חשמליים, המבוססים על צינוריות פחמן זעירות. במסגרת העבודה נחשפתי לתחום חדש ומרתק בחזית המחקר, לעבודה ניסיונית אמיתית עם הידיים והתנסיתי בסוגי מדידות שונות ובמגוון כלים בתחום.

קצת עליי…
אני נשואה לאוהד, סטודנט במסלול MD-PHD גם בטכניון.
עשינו יחד קורס קצינים לפני לא מעט שנים ולא מאוד שמרנו על קשר.
נפגשנו שוב בטכניון בסמסטר הראשון בקורס "כימיה כללית" ומאז אנחנו יחד. 🙂 אנחנו גרים בחיפה עם הכלבה שלנו שוקולית.

מה אני אוהבת לעשות בשעות הפנאי?
ספורט, טיפוח הגינה שלנו, פעילות בקהילה הרפורמית "אור חדש".

מהו המסר שלי לבנות המתלבטות אם ללמוד מקצוע הנדסי/מדעי?
לפני התואר כל מי ששמע מה אני הולכת ללמוד הגיב באימה וכולם הפחידו אותי שיהיה קשה.
אז קודם כל זה נכון, באמת קשה. מי שלא רוצה לעבוד קשה אין לו מה לחפש כאן.
אבל, מי שלא מפחדת מאתגרים, שלא תיתן לאנשים אחרים להבהיל אותה.
זה קשה, אבל עובדה שסיימתי, ואפילו בממוצע גבוה והמשכתי לתואר שני.