״לחשוש מהקשיים שבדרך זה טבעי אך אל תתני לזה לעצור אותך!״

פקולטה: הנדסה כימית

תואר ראשון: הנדסה כימית, מסלול הנדסה ביוכימית

איך הגעת ללמוד מקצוע זה?
מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לעסוק במשהו מדעי. מורה מצוין לכימיה שלימד אותי בתיכון גרם לי לאהוב כימיה ולהתעניין בה. כך גם הגעתי ללמוד הנדסה כימית בטכניון.

מהו תחום המחקר המרכזי שבו את עוסקת כרגע?
המחקר שלי עוסק בפיתוח ננו-חומרים וננו-מבנים באמצעות טכנולוגיות חדשות כמו גם יישום שלהם בתחומי ננו-טכנולוגיה מגוונים. ננו-טכנולוגיה מהווה מפתח לפתרון של בעיות רבות שהאנושות ניצבת בפניהן!
לדוגמא, קשיים באספקת מים נקיים לאוכלוסיית העולם המתרחבת, ייצור אנרגיה מתחדשת להפחתת זיהום האוויר,
טכנולוגיות מתקדמות למחשוב ותקשורת. בנוסף, אנחנו גם מפתחים ומשתמשים במיקרוסקופים אלקטרונים על מנת לאפיין את החומרים והמבנים הללו בתחום הננו בתלת-מימד. כל זאת מאפשר לנו לתרום לפיתוח ננו-טכנולוגיות עתידיות.

האם יש נקודה אחת בחיים עד כה שעשתה עבורך שינוי משמעותי?
במהלך הדוקטורט שלי גיליתי שאני מאוד אוהבת לחקור ולכן בחרתי בקריירה אקדמית. לא פחות חשוב, ראיתי שכשיש מנחה שמאמין בך, מתווה את הדרך אך גם נותן לך חופש, ניתן להגיע רחוק וגם ליהנות מהדרך. אני שואפת ליישם זאת עבור הסטודנטים שלי.

מהו המסר שלך לנשים בטכניון או נערות שמתלבטות בנוגע למקצוע מדעי/הנדסי?
לחשוש מהקשיים שבדרך זה טבעי, אך אל תתני לזה לעצור אותך! בהחלט ניתן לשלב קריירה מדעית/הנדסית עם משפחה בצורה טובה ויש הרבה אנשים טובים שעוזרים ותומכים בדרך לשם.

האם היו לך חששות או תהיות בנוגע לבחירה שלך?
כשהתחלתי את התואר הראשון לא הבנתי לעומק מה זה אומר להיות מהנדסת כימיה. עם השנים גיליתי שזהו תחום מאוד רחב ומרתק שמשתלב בתחומי חיים רבים, כך שנפרש בפניי מגוון רחב של נושאים להשתלב בהם. העבודה שלי כמהנדסת לאחר התואר הראשון, וכן הדוקטורט שלי בתחום ננו-טכנולוגיה גרמו לי להתאהב במחקר ופיתוח ולכן נוצר בי הרצון להיות חברת סגל בטכניון.

למידע נוסף על תמר:  https://chemeng.technion.ac.il/tamar-segal-peretz/
לאתר המעבדה שתמר מובילה:  https://fnai.technion.ac.il/